After Week – Efter Sju

Evenemanget är endast för medlemmar i Möllerikeföreningen eller Billinge Byalag.

Suget att lira blues blev så stort att några grabbar från Ystad bestämde sig för att gemensamt sätta igång. Det började i Rydsgård på Vantamöllan, det vill säga i den gamla vattenmöllan nere vid Skivarpsån. Från vinden hördes bluestolvor ljuda ner mot byn, året var 1980 och Vantamölla Bluesband uppstod.
Efter att barn och familjeliv bromsade möjligheterna för spelandet tog intresset fart igen 2004. Några bandmedlemmar lämnade och nya kom till. Numera är vi sex gubbar som repar, jammar och umgås.
Det är nu extra roligt att få göra ett gig i annan gammal vattenmölla.

Idag består bandet av:
Ulf Lundgren – Basist från Abbekås som gärna hänger på bluesklubbarna och synar in nya riff. Ulf spelar på Fender P-bas och ljuder en Fender amplifier.
Eric Persson – Sångare med förflutet i den skånska rocksvängen, spelar munspel och håller ordning bland texterna, en äkta Hoochie Coochie Man.
Hans Hallén – Gitarrist med förflutet i Malmöbandet Pinnagas, spelar på en Gibson Firebird och ljuder en Fender amplifier från 1978.
Kristian Hall – Keybordist från Gamla Bo, men född och uppväxt i Stockamöllan, som även lirar munspel. Gammal lumparkompis till Ulf.
Hasse Larsson – Gitarrist från Ystad som spelat med flera band bl a Perikles.
Torgny Nyström – Trummis med gedigen erfarenhet, har spelat med ett flertal band sedan 1974. Torgny är trogen sitt Ludwig Black Panther som införskaffades redan 1976.

Enklare mat och fika finns till försäljning.

För medlemmar i Möllerikeföreningen och i Billinge byalag. Fri entré.

Lär mer om Vantamölla här

Plats